Nowoczesna nawierzchnia dróg

Nawierzchnia dróg to temat, który kierowcy bardzo lubią, ponieważ narzekanie jest przyjemne, a w tym przypadku na pewno jest na co narzekać. Przynajmniej w naszym kraju. Nie da się ukryć, że istnienie dziur w drogach i fakt naszego wpadania w nie to rzecz bardzo negatywna, ale jest to także coś, do czego mięliśmy już czas się przyzwyczaić.

Na szczęście technologia idzie do przodu i możemy liczyć na nowe nawierzchnie dróg, dzięki którym dziur będzie mniej i powinniśmy sobie lepiej radzić z utrzymaniem nawierzchni na dobrym poziomie – trans-spili.com/budowa-drog,3.html.

Klasyczny asfaltconstruction-worker-concrete-hummer-vibrator-38600

Obecnie najczęściej wykorzystywany rodzaj nawierzchni to asfalt. Jeśli prowadzona jest budowa dróg Konin, najczęściej wybierana jest właśnie ta pochodna ropy naftowej. Dlaczego? Powodów jest tutaj kilka. Przede wszystkim, jest to substancja, która zapewnia całkiem dobrą przyczepność przy bardzo wysokiej wytrzymałości na ścieranie.

Istnieje wiele materiałów oferujących lepszą przyczepność, ale są one na tyle nietrwałe, że konieczne byłoby ich częste wymienianie. W końcu najlepsze drogi byłyby wykonane z takiego samego materiału jak opony. Ich wytrzymałość byłaby jednak bardziej niż problematyczna.

Asfalt to też materiał stosunkowo tani i łatwy w wykorzystaniu, dzięki czemu budownictwo drogowe Konin może być prowadzone efektywnie i ekonomicznie. Typowa firma drogowa Konin jest w stanie szybko i sprawnie zbudować odcinek drogi. Znacznie szybciej, niż gdyby musiała na drodze układać mniej przyczepną kostkę.

Asfalt ma jednak też swoje wady, ponieważ jest to substancja tracąca część właściwości pod wpływem temperatury, plastyczna i nieodporna na rozciąganie. Z tego powodu szuka się dla niego alternatyw.

Drogi betonowepexels-photo-229014

Najczęściej taką alternatywą są drogi wykonane z betonu. Drogi betonowe pojawiły się u nas w kilku miejscach, a zdecydowanie najwięcej jest ich w Niemczech i Francji. Ich podstawową zaletą jest wytrzymałość i pełna odporność na zmiany plastyczne, czyli zwłaszcza na koleiny. Nie robią się w nich też dziury. Problemem jest zaawansowanie technologiczne drogi z takiego materiału, wyższe koszty budowy kilometrowego odcinka trasy, jak również ograniczenia pod względem stosowanych metod dbania o nawierzchnię. Nie można na przykład stosować soli drogowej, która beton zetrze. Pojawia się też hałas, który sprawia, że klasyczne rozwiązania cały czas dominują.